Godt nytår

Her den 31 januar, er det vel efterhånden på tide med årets første blog post. Så hvad har året budt på indtil videre, tjaah. Iaften var jeg inde og se vinderne af DM i standup sammen med en ven, en julegave fra kæresten, og det show kan varmt anbefales, for sent nu alligevel efter som det var sidste udgave. Men god øl og et forrygende sjov er nu ikke så ringe endda, måske livet stadig har lidt at byde på ?? (damn det lyder dommedagsagtigt), måske bare en klassisk januar nedtur med gråt i vådt.

Tjaah hvad har jeg ellers lovet, kan se i en tidligere post at jeg har lovet et review af vista. Så kommer her “det er da meget flot”. Er da en del små forbedringer hist og pist, men stort set ikke noget jeg ikke har kunne få soom 3parts programmer i XP. Men det er nok summen af alle disse små ting som jeg alligevel syntes gør Vista til en behagelig oplevelse, hvis man har maskinen til det. Her i forgårs blev de sidste drivere frigivet til min t60, så nu kan jeg igen logge på med fingeraftryk :). Lidt lir, men alligevel he he. En anden del af Vista som jeg glæder mig til at se nærmere på er, hvordan deployment af den fungerer, har læst en del, og på den front er der sket rigtigt mange ændringer, hvis man skulle være interesseret i den slags, kan jeg oplyse at Microsoft har frigivet BDD 2007. Hvilket bliver spændende at se på, eftersom jeg efterhånden har slidt BDD 2.5 ned :).

På den helt anden front har jeg leget rigtig med lir i Ubuntu, og med lir mener jeg Beryl. Du kan se de forskellige billeder af min desktop her i siden. Så på den grafiske front er Linux ikke bagefter. Og er absolut ved at være en udfordrer på desktop siden, så jeg fortsætter mit Multi-OS liv, og bliver sgu nok aldrig fanatisk omkring nogen af delene, jeg kan bare lide teknologi, og jeg kan lide at lære og lege med den :). Min OS liste so far, sikkert ikke udtømmende.

  • RC Piccoline
  • Commodore 64
  • Armstrad CPC64(Den står stadig ude i skuret :))
  • Amiga OS
  • Div DOS versioner
  • Windows 3.0/1/11
  • Yggdrasil Linux(Min første, fik den aldrig til at installere)
  • Windows95
  • Redhat(5.1  var den første jeg rent faktisk købte, og fik til at virke på en gammel ibm laptop, efter kun 3 ugers baxen)
  • Suse, debian, SME server, puppy linux, knoppix, fedora
  • FreeBSD
  • Windows XP
  • Ubuntu
  • Vista

Rigtigt godt nytår 🙂

/Anders

/Anders

One thought on “Godt nytår

Skriv et svar

