Sommerens Bedste køb

180x111_MB Jeg er ved at skifte udbyder fra  Cybercity til Fullrate, i den forbindelse opdagede jeg til min rædsel at jeg ville stå uden internet forbindelse i en uge, og det går jo ikke. Jeg fik øje på 3’s tilbud om mobil bredbaand, jeg var lidt skeptisk, men besluttede mig for at prøve, og det har jeg absolut ikke fortrudt,  og ca 2 dage efter bestillingen lå der sådan en lille fætter i en pakke fra posten. Ingen driver CD eller noget med, man stopper den i, også ligger driverne på et lille flash storage på disken, som installerer automatisk, og 2 minutter efter var jeg på nettet fra min laptop. Har i den forløbne uge haft den med i Legoland, Ryslinge, div steder i Aalborg, og der har været fin dækning sofar, og aldrig under de 384 Kbit. Og herhjemme er den pt sluttet til min server og agerer permanent router, der servicerer et par stationære og laptops. Så kan varmt anbefales, specielt til folk på farten, eller for den sags skyld også istedet for adsl hvis du ikke har behov for den store hastighed, og lave latency. Min eneste anke var indmeldingen på 3’s website, som fedtede rundt imellem danske og svenske sites i en stor forvirring, og nogle gange virkede eller ikke virkede, og man kommer åbenbart ud igennem en svensk forbindelse, for google tror man er svensk, og giver svensk sprog. Så stor applause herfra til 3 USB modem :). Dog en kæmpe pil ned til deres rod af et website, kunne f.eks ikke købe med hverken IE7 eller Firefox, måtte finde en maskine med IE6 for at kunne putte noget i kurven, hvilket nok skal skræmme en masse kunder væk. Så FIX DET 3 :).  Så 3’s webshop trænger i den grad til en teknisk overhaling og en gang service, se på de store netbutikker, hvor det fungerer så godt, egne favoritter er Midtdata & SHG.

Jeg vender tilbage lidt senere med min anden store oplevelse denne sommer, Windows Home Server 🙂

/Anders

Skriv et svar

